2017. január 13., péntek

# Antigané # bejegyzés

Új évi Book Tag

A Molyon Lahara hívott ki egy új évi Book Tagre, amit itt, a blogon töltenék ki. Részben kapcsolódik a 2016 legjei bejegyzéshez is, de most inkább a könyves tervekre koncentrálnék. 


– A legjobb könyv és/vagy könyv sorozat, amit 2016-ban olvastál: 2016-ban több könyvsorozatba kezdtem bele, mint például a Melchiorba, a Winie Langton történetekbe, Jeff Vandermeer Déli-végek trilógiájába, Joe Abercrombie young adult fantasyjébe (Half a King), a Razorland-trilógiába és hát még sorozolhatnám. Legnagyobb hatást azonban a már 9 részt számláló Őrség-sorozat tette rám. Szergej Lukjanyenko könyvei juttatták eszembe, hogy mennyire is számít a helyszín egy urban fantasy esetén (a könyvek túlnyomó része Moszkvában játszódik), továbbá nagyon szeretem, ahogy a szereplőin keresztül Lukjanyenko a jó és a rossz kapcsolatáról mereng. Akiknek (hozzám hasonlóan) a 2007-2008 körül kimaradt az orosz urban fantasysorozat, az mindenképpen pótolja.



– Nemrégiben (= 2016-ban) megismert írók, akiktől szívesen olvasnál még: Visszagondolva, sok új írót ismertem meg, akiktől szívesen olvasnék még a jövőben. A külföldiek közül meglepett Orson Scott Card, akitől A kegyelem árát (angolul a Hart's Hope) olvastam és képtelen voltam letenni. Már be is terveztem jó pár könyvet még Cardtól, mint a Bűvölet vagy a Végjátszma. Szépirodalomból ott van Vladimir Nabokov, aki furcsa mód a Lolitával fogott meg: valamit tud az emberi pszichéről, amiről még olvasnék az ő tolmácsolásában. Konkrét műveket még nem néztem ki, de mindenképpen fogok olvasni tőle (Nabokovot ajánlani ér!). Magyar írók közül Moskát Anita Horgonyhelye nyert meg, és feltétlenül el akarom olvasni a másik könyvé, a Bábel fiait. Másik felfedezettnek szintén egy írónőt mondanék, még pedig On Sait, akitől tavaly olvastam először (a Szivárgó sötétség sorozatának első részét, a Scart) és ez bőven kedvet csinált a többi regényéhez is. Karácsony előtt a novelláskötetét, az Esővágyat is beszereztem, mert olyan kezdődmondatok vannak benne, hogy olyanokat kevés könyvben találni. 


– Melyik könyvből készült film/sorozat adaptációt várod a leginkább? Egyértelműen Neil Gaiman regényét alapuló Amerikai istenek sorozatot várom, de annyira, hogy el is kezdtem most olvasni a könyvet (és Freud tapsikolna az örömtől, ha ő is olvashatná). Ezenkívül érdekel még a Hulu által berendelt A szolgálólány meséje sorozat (kíváncsi vagyok, ők miként nyúlnak Margaret Atwood regényéhez), de érdekesnek tűnik még az Emerald City is, ami az Óz mesét veszi alapul.


– Nevezd meg a karakter(eke)t, akitől nem sajnálnád az éjféli csókodat! - Nincs ilyen. Én erélyes asszony vagyok, nem bocsátkozom holni éjféli csókokba! :)


– Mik szerepelnek a 2017-es várólistádon? - Először is, van egy Várólista csökkentés kihívásom. Ami azon a listán van, az tuti 2017-es. Továbbá Boróval elkezdtünk egymás közt játszani, hogy kiválasztunk egymásnak egy havi könyve. Az ötlet Mandi Könyvtárától és az Inside my Headtől származik, de Boróval ezt mi semmilyen internetes felületen nem fogjuk dokumentálni, csupán egymás közt játszunk, egy csomó eredeti szabálytól megfosztva (pl. nincs értékelés). Februárra Margaret Atwoodtól kaptam a Guvat és gazellát, szóval ez még mindenképpen lesz. Aztán tervezem befejezni az Őrség sorozat (még 3 rész van hátra), szeretnék még idén sort keríteni Ted Chiang novelláskötetére és az Esővágyra, és hát még ki tudja mit hoz ez az év recenziós példányok szempontjából (pl. Tullia meséi első része, az Őrző, Bogár Erikától). 


– Mennyi könyvet remélsz elolvasni 2017-ben? - A tavalyi 70-80 közötti átlagomat jó lenne megtartani, de ha kevesebbet olvasnék, az se zavarna. 

– Részt fogsz venni a GoodReads Reading Challenge-en vagy bármilyen hasonló (esetleg várólista csökkentő) eseményen? - Igen, mindenfélében, az a baj. A már említett Várólista csökkentést idén is megpróbálom, ezen kívül be szeretném fejezni a Je suis snob kihívást, aztán részt veszek egy Richard Adams emlékolvasáson és szeretném komolyabban elkezdeni a saját kihívásomat, ahol a Mások között főhősének, Morinak a könyveiből olvasunk, és még ott van a Tor.com e-könyv kihívás is. 


– Tettél bármilyen újévi fogadalmat? (Blogos, könyves, stb.) - Csak annyit, hogy idén megcsinálom a várólistámat, több itthoni könyvet olvasok és bevezetem az életembe a német nyelvű olvasást is. 

– Kiket hívsz meg a book tagre? 

@Ngie-t (Inside my head), @Ashtray_Heart-ot és @Fummie-t (Bibliotheca Fummie)
(ha már más kihívott titeket, előre is bocsi!)


Na, mit rendeltem elő?
Köszönöm a taggelést Laharának, érdekes volt így végigvenni a könyves élményeimet és terveimet.

Minden jót a továbbiakban!

Chibi Zsó

Nincsenek megjegyzések:

Follow Us @soratemplates