2016. október 27., csütörtök

# Andi # Antigané

Book Tag


Az Inside my head vloggerre, Andi (Molyon Ngie) kihívott egy 20-as Book Tagra. Most ezt szeretném megosztani veletek, rengeteg képpel kiegészítve (szeretem a könyveimet, no). 


1. A legrégebbi könyv a gyűjteményedben 


Nehéz, mert iszonyat sok könyvet örököltem meg nagyszüleimtől és édesapámtól is. Emlékeim szerint apai nagyanyámnál van egy 1900-as évek elejéről egy Pesti Divatlap által forgalmazott regény, talán az a legrégebbi könyv. Ha a saját pénzemen vetteket nézem (hű, az is egyre több van!), akkor azt hiszem az Eragon lesz a befutó. Előtte is vettem könyveket, főleg Witcheseket, de azokat már elrukkoláztam. :D Szóval, Eragon.


2. A legújabb könyv a gyűjteményedben 


Azok most a Galaktikától kapott könyveim: Sztrugackij-testvérek új könyve, a Hazatérés, Kammerer-trilógia, szintén Sztrugackijék (köszönöm az ajánlást PzZoll molynak!) és Robert Charles Wilson Darwiniája. Képen csak a Hazatérés és a Darwinia (utóbbinak imádom a borítóját!)

A fotózás nem az erősségem :( but still

3. Egy olcsó könyv 

Otthoni gyűjteményem legolcsóbb könyve Ray Bradbury Marsbéli krónikái az Európa Zsebkönyves kiadásában. Mennyire volt olcsó? 0 Ft, bizony. Az egyetemi jegyzetboltos bácsitól kaptam, mert nagyon vágyakozva néztem a kötetre (szeretem Bradburyt, no), és erre azt mondta, hogy neked ingyen is odaadom. Innen is szeretném még egyszer megköszönni neki kedvességét. :)



4. Egy drága könyv 

A legdrágább könyv, amit valaha is vettem, az a macedón nyelvkönyvem. Annyira drága, hogy be se merem itt vallani. :D Lényeg, nagyon szeretem, mert ennek köszönhetem a legjobban sikerült macedón írásbelimet. Прокарсно :)) (azaz tökéletes) Mindenkinek ajánlom, aki olyan lökött, mint én, és elkezd macedónt tanulni.

A könyvjelző is macedón

5. Egy könyv, aminek férfi a főszereplője 

Ez nehéz kérdés, mert nem szokásom belezúgni férfi főhősökbe és hirtelen nem is jut eszembe olyan férfi főszereplő, aki miatt szerettem már meg regényt. Így inkább fiú főhőst mondok, aki Oscar a Rém hangosan és irtó közelből. Szeretem, ahogy a világot látja. 


6. Egy könyv, aminek nő a főszereplője 

Ennél a pontnál is nem nőt, hanem lányt fogok mondani, aki Mori a Mások közöttből. Nála jobban még nem tudtam főszereplővel azonosulni. Tipikus könyvmoly, aki minden szabad percében olvas, főleg sci-fit és fantasyt. Emiatt tudok vele azonosulni. Mindig eszembe jut róla a gimnazista énem, aki inkább beült a terem végébe Dragonlance-t olvasni meg nyáron vadászta a megyei könyvtárban Neil Gaiman regényeit, és amikor eljutottam Angliába, hát akkor is az ilyen könyveket hoztam ki a Waterstonesból. :D Szóval Mori az én fiktív klónom, csak nem a 80-as években élek, ennyi a különbség.
Mori nem szereti a vakut :(

7. Egy könyv, amit gyorsan befejeztél 
Több ilyen is volt. Egyik emlékezetes Agota Kristóf A Nagy Füzet című regénye, ami a mai napig kísért, annyi borzalom volt benne a lehető legminimalistábban leírva. Másik William Golding A Legyek Ura. 18-19 évesen valahogy nagyon lekötött.


8. Egy könyv, amit sokáig olvastál 
Vavyan Fable Álmok tengerét... Nem is pazarolnék rá több szót, akit érdekel, miért szenvedtem vele, az olvassa el a bejegyzésemet.


9. Egy könyv, aminek pocsék a borítója 
Az itthon lévő könyveim közül van jó pár, aminek gáz a borítója, legalábbis zavarja a szépérzékemet. Legyen most a Robert Merle Állati elmékje. Annyira gáz ez a delfin!!! :D

Agyas delfin, de szó szerint


10. Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója 

A legutóbbi Libris sci-fi és fantasy akcióban vettem meg Chris Wendig Vészmadarak című thrillerjét és valami gyönyörű a borítója! Örülök, hogy a Fumax itthon ki tudta hozni a külföldi borítóval. Már csak el kéne jutni oda, hogy el is olvassam. Valamiért a főhősnő a Harcosok klubjából emlékeztet Marlára.
Kicsit belóg a Walking Dead felirat

11. Egy magyar könyv 

Nehéz, mert az utóbbi időben kevés magyar könyvet olvastam, a gyűjteményemből pedig még kevesebbet. Legyen Lakatos István Dobozváros című regénye. Régen olvastam ilyen ötletes gyerekkönyvet, mint az övé. 

12. Egy nemzetközi könyv 

Na, az nagyon sok lenne, csak győzzek kiválasztani egyet! De legyen legújabb fantasy szerelmem, China Miéville Perdido pályaudvar, végállomása. Annyira beteg a világa, hogy már jó, nyelvileg pedig szintén zseni a Miéville. Csak lenne időm a többi regényére is!

13. Egy vékony könyv 

Andihoz hasonlóan én is Závada Péter Ahol megszakad verseskötetét mondom. Bárhol is nyitom fel, úgy érzem, valaki megért engem.

14. Egy vastag könyv 

Ez vitathatatlanul a Trónok harca. :D Imádok elmerülni Westeros világában, bármelyik betonkötetéről is legyen szó.

Külön zónája van a polcon

15. Egy irodalmi mű (Fiction) 
Nálam AZ irodalmi mű a Dosztojevszkij Bűn és bűnhődése. A nagyon is oroszos hangulata mellett azért is szeretem, mert tipikusan az a mű, ami vitára indít és nem tudod eldönteni, hogy mi is a tényleges igazság. Igazából arra döbbensz rá, hogy nincs tényleges jó. Dosztojevszkij mellett még Émile Ajar Előttem az életét említeném, amit annyira közel érzem magamhoz, hogy minden költözéskor velem jön. Bár csak egyszer költöztem eddig, de ha még egyszer kell, akkor is velem fog jönni az Ajar. Amúgy milyen gáz, hogy nincs semmi itt az angol irodalomból, miközben angol szakot végeztem? :D

16. Egy nem irodalmi mű (Non-fiction) 
Egyik, az Annotated Alice. Igaz, csak félig non-fiction, de nagyon érdekes és hasznos jegyzetek vannak benne Lewis Carroll regényeihez, plusz egy nagyon aranyos szerelmi sztorim is kötődik hozzá. Másik nem irodalmi mű itthon, hát a macedón non-fictionjeim, amiket a Szkopjei egyetemen kaptam tavaly. Igazi különlegességek! :D

Elég menő, na!

17. Egy nagyon-nagyon romantikus könyv 
Az nekem is Jane Austen Büszkeség és balítélete. Bár nem annyira a romantikus vonalért szeretem, hanem a társadalomkritikáért. Szerintem a világ legironikusabb kezdőmondata az, hogy

IT is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife 

Magyarul így szól: Általánosan elismert igazság, hogy a legényembernek, ha vagyonos, okvetlenül kell feleség. (csak szerintem nem üt úgy, mint angolul). 

18. Egy izgalmas akció, vagy krimi 
Ezzel gondban leszek, mert nem sok krimit olvasok (változtatni kell rajta!), és akció könyvet még kevesebbet... Most a Tíz kicsi négert mondanám Agatha Christie-től.

19. Egy könyv, ami megnevettetett 
Ez nehéz, mert sok humoros könyvet nem olvasok (azt se), és ha igen, akkor se nevetek rajta, csak mosolygok. James MacKillop Kelta legendák és mítoszok könyvén sokat röhögtem, de maga a könyv sajnos nincs a birtokomban. A Múmialom meg szintén nem ér, mert nem fejeztem még be az olvasását. :D Így akkor legyen Rejtő Jenőtől Piszkos Fred (mindkét kötet).

20. Egy könyv, amin sírtál
Nem emlékszem, hogy lenne ilyen. Talán Jonathan Safran Foer Minden vilángolja, de nem mondanám teljes meggyőződéssel.

Indokolatlan macskás kép a végére
Viccces volt ezeket összeszedni! Ez lett volna az én Book Tagem. Köszönöm a taget még egyszer Andinak, én pedig kihívnám Ashtray_Heart-ot és PzZollt. Remélem, még nem kerültek sorra. ;)

Andi videóját pedig itt vagy a poszt végén tudjátok megnézni:


Nincsenek megjegyzések:

Follow Us @soratemplates